koncentrationsvårigheter

har en dotter på 14 år ( går i klass 7 ) som skall utredas för koncetrations svårigheter , om dom är medfödda eller om dom beror på att hon inte hänger med i skolan och förstår .....

Vi har varit på en Dyselexi utredning men dom ville att hon skulle utredas för koncetrationen innan dom kunde ställa en diagnos, vilket nu lett till att skolpsykologen träffat och pratat med henne och hon ser många svårigheter som min dotter har .

Jag har allid sagt att hon varit speciell men jag har aldrig kunnat sätta fingret på vad det är, men nu har jag gjoet egen forskning kring flickor med adhd och jag kan säga att det stämmer till 90 %.

Nu ska man veta att det skiljer sig olika på pojkar och flickor med adhd, har en vännina med en pojke som har adhd och han blir man galen på imellanåt och min dotter är absolut inte sådan så därför har det aldrig slaggit mig att det kan vara adhd.

Men som sagt nu skall hon skickas på utrdening för det oxå skall träffa skolläkaren i morgon bitti för att få en remiss för utrdening.

Plus att hon skall träffa Logopeden igen och dom skall kolla hennes "språkutveckling"

Jag är bara posetiv till allt detta för då kan hon äntligen få den hjälp som hon behöver , innan har det alltid sagt´s att man skall plugga mer , läsa mer ...öva ...öva ...öva , men inget har hjälpt det har bara slutat med att vi är ovänner med varandra .

Jag har en son oxå på 8 år och jag har tyckt att han är en "begåvad" pojke men nu har jag kommit fram till att han är som barn skall vara i 8 års åldern men jag har ju bara haft min dotter att jämföra med och då har han ju verkat som jätte begåvad.

Hur som helst jag älskar mina barn över allt på denna jord och gör allt för dom hur dom än är !!

Puss på er mina små bastarder!!





Kommentarer
Postat av: madelene

Hej snuttan..

Fan va kul att du börjat blogga,nu har jag ngt att göra om dagarna,smyga in här o kolla...

Såg att du skrev om nicklas..hahahhahahhaha...



STOR mega kram

2010-03-09 @ 20:43:10
URL: http://madelenebergh.bloggplatsen.se
Postat av: sophia

hahah....det var faktiskt inte nicklas jag tänkte på <3

2010-03-09 @ 21:47:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0